Rediteljski prvenac Nikola Pelc Bekam o američkoj tinejdžerki koja se bori sa nemaštinom, nailazi na sve više oštrih kritika.
Film “Lola” napisala je i režirala Pelc Bekam, koja glumi i glavni junakinju. Indi film o odrastanju usredsređen je na 19-ogodišnju devojku, Lolu Džejm koja radi u parfimeriji i striptiz-klubu u nadi da će uštedeti dovoljno novca da izvuče sebe i svog mlađeg brata Arla (Luk Dejvid Blum) iz doma koji dele sa svojom toksičnom majkom.
Odrastanje autorke filma daleko je od Lolinog. Ona je ćerka biznismena Nelsona Pelca čija je neto vrednost procenjena na 1.5 milijardi dolara. Takođe, je udata je za Bruklina Bekama, najstarijeg sina Dejvida i Viktorije Bekam, a par se venčao na raskošnom proslavi koja je navodno koštala 3 miliona dolara i uključivala je 500 gostiju, među kojima su bile između ostalih, sestre Venus i Serena Vilijams.
Pelc glumi od svoje 12. godine, a najpoznatija je po ulogama u filmu “Transformers: Age of Extinction” i seriji Bates Motel.
Kako je navela u intervju za WWD, scenario za film “Lola” napisala je sa 23 godine, za samo tri dana.
Lik Arla inspiriran je njenim kumčetom, a Lolina najbolja prijateljica Babina (Rejven Gudvin) zasnovana je prijateljstvu sa drugaricom iz stvarnog života, Anđelom. Brat Vil Pelc ima ulogu člana u društvu Anonimnih narkomana, a otkrila je i da je njen suprug Bruklin izbačen iz filma jer je zaboravio svoju jedinu rečenicu te je nastavio da zuri direktno u kameru.
Iako je Lola objavljena pre dva meseca, film je postao tema rasprave nakon oštre kritike koju je nedavno objavio The Guardian u kojoj ju je nazvao “projektom taštine“.
“Projekat osuđen na propast od samog početka”
“Prepun često štetnih obrta – Afroamerikanka u ulozi podržavajuće najbolje prijateljice, kvir dete koje umire iznenadnom smrću, striptizeta, ujedno i nevina devojka koju spasava majčinstvo, licemerni alkoholičar vernik – film tera na promišljanje šta se moglo postići da je iko od ovih likova ili njihovih priča dobio onoliku pažnju koliku su majstori svetla pridali rasveti koje je osvjetljavalo jagodice Pelc Bekam“, rekla je u recenziji spisateljica Kedi Rut Aškraft.
Aškraft je dodala da film iskorišćava seksualni rad i patnju kvir populacije. “Pelc Bekam je postigla nešto s Lolom: to se zove ‘pornografija siromaštva‘, a u filmu to znači iskorišćavanje zakona siromaštva za zabavu i umetničko priznanje”, napisala je Aškraft i naglasila da je film “loš koliko i mislite“. Kritika je još oštrija kada koncept užasno zahtevih tema vodi neko iz znatno drugačije klase.
“Ono što kod filma Lole posebno bode oči je veza između pornografije i siromaštva koja deluje veoma nemarno ako se pogleda u kontekst raskošnog života Pelc Bekam”, zaključila je Aškraft. No, ona nije bila jedina kritičarka koja je prozvala film.
“Nije zapisano u kamenu da reditelji koji snimaju filmove o delovima života moraju biti lično da proživljavaju materijal koji prikazuju ali pre nego što uopšte pogledate Lolu, nepovezanost između sveta u kom se film odvija i pozadine Pelc Bekam ističe se kao uznemirujuća“, napisao je Endru Barton za Spectrum Culture.
“Ne može a da se ne oseti da je projekat osuđen na propast od samog početka jer je konceptualno neodrživ”, dodao je Barton. Ajin Forutan A In Review Online opisala je Lolu kao “loš sceniario stereotipno melodramatične priče”, ali je pohvalila vizualni dizajn filma.
Pelc Bekam priznala je nepovezanost između svog života i života svog lika tokom intervjua za WWD rekavši da “uopšte nije odrasla kao Lola” ali je ipak želela napisati priču iz perspektive drugačije od sopstvene.