Home MUSIC Objavljen treći album Amyl & The Sniffers “Cartoon Darkness”

Objavljen treći album Amyl & The Sniffers “Cartoon Darkness”

17
0
Foto: Promo/Lampshade Media

Danas je objavljen treći album “Amyl & The Sniffers” “Cartoon Darkness za Rough Trade Records. Album je snimljen početkom 2024. godine, sa producentom Nik Lonijem (Nick Launay – Nick Cave & The Bad Seeds, Yeah Yeah Yeahs) u studiju Foo Fighters-a “606 Studios” u Los Andjelesu. Osim na digitali i standardnom vinilu, da napomenemo da će biti dostupan i vinil koji svetli u mraku, ograničenog tiraža, sa alternativnim omotom.

Amy Taylor o album kaže: Cartoon Darkness” je album o krizi klimatske promene, ratu, AI, izbegavanju politike, i o tome kako ljudi smatraju da on-line pomažu svojim glasom, a u stvari hrane Veliku tehnološku zver podacim, našeg modernog Boga. Radi se o činjenici kako se naša generacija hrani informacijama. Pasivno upijamo nebitne informacije koje nam odvraćaju pažnju i čak ne izazivaju radost, ne bude osećanja, samo nas otupljuju. Ličimo na odrasle osobe, ali smo u stvari deca zarobljena u ljušturi.

“Cartoon Darkness uskače u nepoznato, u budućnost koja je grozna, a ne postoji. Infantilna tama. Ne želim da sretnem djavola na pola puta  i žalim to što sada imamo. Budućnost je crtani film, recept je tama, ali je novina. U stvari je šala i zabavno je.”

Filozofiju najnovijeg albuma najbolje opisuju i do sada objavljeni singlovi, ukupno četiri koja su vodila ka albumu: “Chewing Gum” koji je odmah po objavi postao “Hottest Record na  na BBC Radio 1; “U Should Not Be Doing That” sa 3.5 milina strimova na Spotify-ju; najsličnije što je bend ikada stvorio kao balada –“Big Dreams” i poslednji provokativni Jerkin’”.

Ejmi Tejlor o “Chewing gum” kaže: „Životna nevolja je želja koja nikada nije ispunjena. Peri suđe, ali nikad onaj koji jede obrok, tako blizu, ali nikad dosta, i pokušavaš da proslaviš neznanje mladosti uprkos tome što je opljačkana, pa biraš neznanje, biraš da budeš glup i biraš ljubav, uprkos svemu, biraš loše odluke za ljubav, za život, jer je kratak – ili je dug? Prepustitiš se radosti, prepustitš se viziji, u svojoj vlastitoj moći, jer donošenje odluka na osnovu emocija, a ne logike je oslobađajuće, i uprkos spoljašnjem paklu, odlaziš neoštećen, kroz plamen, opečen, ali samo površno, nezaustavljen, netaknut, neljudski. Život je posao, život nije besplatan, nikada ne možemo da uradimo dovoljno, jer krajnji cilj ne postoji, tako da sve što možemo da uradimo je da pogrešimo.”

“Big Dreams” koja je različita od pesme koja se od Amyl & The Sniffers očekuje, Amy kaže:

„Ova pesma je bila napisana zato što se mnogi ljudi u mom životu muče finansijski, a to je zaista teško kada pokušavate da ostvarite svoje snove i živite iz dana u dan. Ali kad pomislim kako

moji prijatelji rade ono što vole, i vidim koliko su dobri u tome, samo znam da nikada nisu bili dosadni, uvek su bili napaljeni, i nema ničega što će to slomiti ili oduzeti od njih. Video spot (iz jednog kadra) koji smo snimili u pustinji, bio je prvi klip koji smo snimili za ovaj album, i bio je beskrajno zabavan”.

Za osam godina otkako su se formirali na melburnskoj pub-rock sceni, Amyl and The Sniffers su savladali umetnost balansiranja snage i razigranosti. Sa dva hvaljena albuma—debitantskim istoimenim albumom iz 2019. i “Comfort To Me” iz 2021.—bend, koji čine pevačica Ejmi Tejlor (Amy Taylor), gitarista Deklan Mertens (Declan Mehrtens), basista Gas romer (Gus Romer) i bubnjar Brajs Vilson (Bryce Wilson), ostavio je značajan trag u svetu roka i post-punka, predstavljajući neosporivo australijski duh.

Njihovi nastupi uživo su rapidno porasli u popularnosti, što je dovelo do rasprodatih turneja širom Evrope, Severne Amerike, a i dalje, nastupajući na velikim festivalima poput Glastonbury-ja i Coachelle. Takođe su podržavali legende kao što su Green Day i Foo Fighters, stekavši reputaciju benda koji se mora da se vidi uživo, a što potvrđuje i rasprodata ovogodišnja turneja.

Njihov treći album, “Cartoon Darkness”, pokazuje najraznovrsniji rad benda do sada, obuhvatajući klasični punk i glam uticaje. Pesme poput uvodne ‘Jerkin’’ i teške ‘Pigs’ odražavaju njihov prepoznatljiv zvuk, dok ‘Bailing On Me’ uvodi introspektivniji vajb.

Taylor istražuje teme identiteta i haosa života. Predstojeći singl ‘Chewing Gum’ obuhvata duh mladalačkog otpora, slaveći slobodu grešaka. Sa skoro 3,5 miliona strimova na Spotify-u za “U Should Not Be Doing That” pesma izražava Ejmin ponos na postignuća, izazivajući društvena očekivanja postavljena ženama.

‘Tiny Bikini’, Taylor slavi modu i autonomiju tela, izražavajući pravo da nosi ono što želi, bez muške interpretacije. Na albumu je balansiran bes i pozitivnost; Mertens ističe Ejmin terapeutski odnos s besom, što otvara prostor za radost.

Cartoon Darkness odražava mešavinu tamnih tema i razigranosti, sa ciljem da osnaži slušaoce u surovom svetu. Tejlor se nada da će album inspirisati ljude da se malo uzdignu, prikazujući radosni haos života. Bend je uložio svoja srca u ovaj album, vrednujući apstraktnu i kompleksnu prirodu svoje muzike, koja se protivi urednoj naraciji. Na kraju, Cartoon Darkness hvata neurednu, živopisnu suštinu života.

Bend će krenuti na rasprodatu turneju po Velikoj Britaniji/EVRO u novembru i biće glavna podrška Fontaines D.C. u Finsburi Parku 5. jula 2025.