Foto: Pexels

Shazam, popularna aplikacija za prepoznavanje muzike, dostigla je brojku od 100 milijardi pesama od svog pokretanja, što pokazuje koliko je aplikacija uticajna u otkrivanju muzike i koliko je široko prihvaćena među korisnicima širom sveta.

Istorija Shazama započela je 2002. godine kao SMS usluga u Ujedinjenom Kraljevstvu. U početku su korisnici birali broj 2580 kako bi identifikovali pesme, nakon čega bi primili podatke o pesmi putem tekstualne poruke. Popularnost platforme naglo je porasla s pokretanjem iOS aplikacije u julu 2008. godine, istovremeno s početkom rada Apple App Storea.

Rast aplikacije bio je neverovatan. Do leta 2011. godine Shazam je već prepoznao više od milijardu pesama. Tokom godina ostvareni su brojni značajni rezultati. Pesma “TiK ToK” koju izvodi Ke$ha postala je prva pesma koja je dostigla milion Shazam prepoznavanja u februaru 2010. godine. “Somebody That I Used to Know” u izvođenju Gotyea i Kimbre dostigla je deset miliona prepoznavanja u decembru 2012.

“Prayer In C”, hit Lilly Wood & The Pricka i Robina Schulza dostigla 20 miliona prepoznavanja u oktobru 2015. U julu 2021. je Shazam počeo da ostvaruje milijardu prepoznavanja mesečno, a do avgusta 2022. premašio je 70 milijardi ukupnih prepoznavanja.

Apple je kupio Shazam u septembru 2018. godine za 400 miliona dolara, integrišući ga u svoj ekosistem i uvodeći uslugu u novo doba inovacija. Nedavna poboljšanja uključuju prepoznavanje muziek na iOS i macOS sistemima, Shazam widget na watchOS Smart Stack sistemu kao i integraciju s iPhone i Apple Watch Action komandom.

Shazam je postao deo popularne kulture, a izraz “šazamiraj” postao je uobičajen način izražavanja za identifikovanje muzike. Aplikacija ima više od 300 miliona aktivnih mesečnih korisnika.

Za bolju predstavu o 100 milijardi prepoznavanja, taj broj odgovara prepoznavanju dvanaest pesama po svakoj osobi na Zemlji. Pojedincu koji bi koristio Shazam svake sekunde trebalo bi 3.168 godina da dostigne ovaj broj. Ova brojka je više od 2.200 puta veća od broja prepoznavanja najpopularnije pesme na Shazamu, “Dance Monkey”, koja ima više od 45 miliona oznaka.