Čuveni “Crveni kiosk“, Kiosk K67, revolucionarna tvorevina industrijskog dizajna u SFR slovenačkog arhitekte Saše Janeza Mehtiga, moći će da se vidi i u popularnom lego ruhu koje je transponovao beogradski arhitekta Nikola Opačić.
U Beogradu, tačnije u KC Kula u Cetinjskoj, 29. februara od 19 časova biće otvorena i izložba čiji je Opačić autor, a na kojoj će posetioci imati priliku uživo da vide Lego set “Yugoslav Kiosk K67”, kao i radove 17 umetnika iz Evrope inspirisane ovom temom.
Izložbe koja nosi naziv “Kiosk sistem K67 – Od kockice do olovke, kako je jedan kiosk inspirisao puno umetnika” trajaće četiri dana, odnosno do 3. marta 2024. godine. Posete su od 16 do 21 čas, a ulaz je slobodan.
Pored predstavljanja svog seta, za čiju serijsku proizvodnju možete glasati na platformi Lego Ideas, Opačić je ovim povodom okupio 17 umetnika iz Evrope i bivše Jugoslavije, koji su inspirisani kioskom i svime što on za njih predstavlja stvorili svoje radove. Na izložbi će se naći kolaži, crteži, fotografije, printovi, skulpture, instalacija, posteri, pa čak i vez.
Umetnici čiji će se radovi naći na izložbi su: Nikola Opačić, Ana Momčilović, Boris Mijatović, Dejoslavija, Joe Clark – K67 Berlin, Jovana Radujko, Maja Stojanović, Marina Čabrilo, Matija Vuković, Mira Karaklajić, Neda Mojsilović, Partyzan Clothing, Sabrina Krilić Klisura, Saša Aleksić, Sonja Bajić, Tijana Milanović, Utrina Hoxha i Yunicorns.
Za vizuelni identitet izložbe zadužen je Sven Sorić, “freelance” grafički dizajner, samostalni umetnik i predsednik Hrvatskog dizajnerskog društva, dok će muziku na otvaranju puštati Peđa Radović, uz izbor sastavljen od zaboravljenih bisera jugoslovenskog fanka, džeza i roka, ali i šlagera.
Kiosk uklopiv na skoro svaku lokaciju
Kiosk K67 kreirao je 1966. godine slovenački arhitekta i dizajner Saša Janez Mehtig (Mächtig), a patentiran je 1967. godine, po čemu je i dobio ime. Dizajn je zasnovan na modulima ojačanim polifiberom, koji se mogu koristiti kao pojedinačne jedinice ili se kombinovati u veće aglomeracije, uz mogućnost ugošćavanja mnoštva različitih funkcija. K67 se pojavljivao u različitim kombinacijama boja, sa crvenom kao najčešćom, te otuda i popularni naziv „crveni kiosk“, dok je modularni dizajn jedinica omogućavao uklapanje na skoro svaku lokaciju.
Proizvodila ga je fabrika Imgrad iz Ljutomera u Sloveniji, koja je 1968. krenula sa serijskom proizvodnjom za tržište čitave socijalističke Jugoslavije, da bi jedan primerak završio decenijama kasnije u muzeju MoMA u Njujorku.
Izvor: Gradnja.rs