Kineska kompanija za internet maloprodaju AliExpress u vlasništvu konglomerata Alibaba planira da otvori magacin u Srbiji.
Jedan od deoničara ove kompanije Nemanja Antić u podkastu Vladimira Stankovića navodi da će dve grupe ljudi imati koristi od dolaska AliExpressa.
– Prva grupa su opšti kupci, koji bi u početku mogli da eksploatišu niže cene. Druga grupa su mali biznisi, koji još uvek nisu našli interes da se registruju na postojeće platforme (za internetsku maloprodaju) – ističe Antić.
Kao problem koji bi AliExpress mogao imati istakao je koliko dugo može da posluje s gubitkom na jednom malom tržištu. Objasnio je zašto to smatra problemom.
– Mi deoničari nismo zadovoljni profitabilnošću Alibabe, što znači da ne gledamo toliko opušteno na tržišno širenje pod svaku cenu. Ako ne bude profitabilna, moraće da se zatvori u Srbiji. Da bi bila profitabilna, moraće da pobedi neke tendencije, koje joj nikako ne idu u prilog – od problematične kurirske službe, jako skupe reklame, jako male potrošačke korpe, tehnološki nepismenih ljudi – naglašava Antić.
On objašnjava i zašto je važno da su prodavci i kupci tehnološki pismeni.
– Da bi prodavao preko Alibabe, moraš da imaš elementarnu tehnološku pismenost. Alibaba ima punu moć tek onda kada su ljudi koji vode biznise tehnološki pismeni i ako su kupci nadprosečno pismeni, te ako dostava dobro funkcioniše. U Srbiji su sva tri ova uslova neispunjena – smatra deoničar AliExpressa.
Antić napominje da postoje mnoga tržišta na kojima ova kineska kompanija (Aliekspres) nije uspela, prenosi Klix.ba.
– Oni su u Americi pre nekoliko godina bankrotirali, tako da nije garancija da će uspeti. Kupci će u prvom talasu imati benefit od nižih cena i mali biznisi će naći neki svoj interes. Čisto sumnjam da će Alibaba uspeti da opismeni kupce i napravi neki salto vitale u brzoj kurirskoj dostavi – zaključuje Antić.