Latto, multitalentovana umetnica iz Atlante, govori o novom albumu “Sugar Honey Iced Tea”, ličnom sazrevanju i uticaju koji ima na hip-hop scenu. U intervjuu za Billboard, osvrće se i na saradnju sa K-pop zvezdama i izazovima koje nosi konkurencija u muzičkoj industriji. Takođe, Lato (Latto) naglašava važnost autentičnosti i eksperimentisanja u muzici, dok istovremeno balansira profesionalne i lične obaveze, što je čini jednom od najistaknutijih figura u savremenom hip-hopu.
Kako si se osećala u svetu K-popa?
To je bilo potpuno novo iskustvo, nešto potpuno drugačije. Oko K-pop zvezda se prave kultovi. To vidim i po objavama na Instagamu, jer ako objavim fotografiju sa Jungkook-om lajkovi i komentari se utrostručuju. Tek kada smo nastupali zajedno u Njujorku shvatila sam kolika je njegova baza obožavaoca. To je ludo!
Koliko su te međužanrovske saradnje uticale na tvoj pristup novom albumu?
Proširile su mi vidike i naterale me da počnem da razmišljam van okvira. Shvatila sam da me moje južnjačko poreklo usporava, tako da pokušavam da eksperimentišem sa novim zvukovima.
Osećaš li pritisak pred izlazak “Sugar Honey Iced Tea”? Strahuješ li kako će publika prihvatiti album?
Dokazala sam se, tako da ne. Upoznali su me kada sam imala 16 godina. Za deset godina u industriji sam otplatila sve dugove. Imam ceo zid plaketa kod kuće i priznaju me svi koji su bitni.
Ko je bio guru za Sugar Honey Iced Tea?
Inspirišu me Mariah Carey, Beyoncé i Lil’ Kim. Takođe, inspiriše me Kelis, ali naravno sa južnjačkim hip-hop zaokretom. Sve one imaju veoma ženstvenu energiju, ali pucaju od samopouzdanja. One su šefice. Njihov stav govori: “Ja sam ta devojka” i “Ovde sam i ovde ostajem”.
Šta je sa Lil’ Kim? Ima li veze između “Big Mama” sa “Big Momma Thang”?
Kunem se bogom, ne! (Smeje se.) Producenti su me podsetili na tu pesmu i pomislila sam: “Oh, sra*e”. Međutim, znam da se Kim neće uvrediti, da neće pomisliti da pokušavam da preuzmem njen stil. Kim me voli. To je moja riba.
Koliko si sazrela u protekle dve godine?
Dosta. Počela sam da vodim računa o sebi, jer u ovom sra*u, tretiraju te kao broj. Moraš da udovoljiš obožavaocima, moraš da udovoljiš izdavačkoj kući. Menadžer mi isporučuje listu zadataka, a imam i kuću u koju moram da se vratim i svoju vezu koju ne želim da zapostavim. Sve me je to umorilo i shatila sam da moram da počnem da brinem o sebi ili da uzmem pauzu.
Na šta si ponosna na sceni, a na čemu misliš da još treba da radiš?
Najponosnija sam na svoju udobnost na pozornici. Kada gledam snimke, pomislim, “Oh, moj bože. Ko je ona? To nije ista devojka sa probe.” Osećam da gledam zvezdu. Međutim, definitivno želim da se više posvetim koreografiji.
Da li publika treba da počne da štedi novac za Big Mama svetsku turneju?
Da, krećem na turneju ove godine. Na njoj gubim novac, jer nisam želela da karte za koncerte budu skuplje od 40 dolara. Želim da publici priuštim pristupačno iskustvo, a ne da nekog dovedem u dilemu: “Dođavola, da li da kupim ulaznicu ili mami poklon za rođendan”.
Nazivaš sebe “Kraljicom Juga”, a sa tim dolazi odgovornost da doprineseš u određivanju zvuka hip-hopa. Nameravaš li da isprobaš nove stilove, poput seksi drill pravca?
Ne volim da odem predaleko, jer bi to postalo zbunjujuće. Osećam da je drill predaleko od atlantskog zvuka. Dakle, iskreno, ne. Osim ako je u pitanju gostovanje ili remix. Ne vidim sebe kako skačem na drill beat. Mislim da nije autentično za devojku iz Atlante.
Gde se ženski hip-hop pozicionirao? Gde ga vidiš?
Kategorija ženskih repera je sa tri skočila na devet imena. Volim to. Prekidi beatova su bitni, takođe. Kao prekid “Big Mama” beata. To je trenutno bitno za hip-hop. Mislim da će se mnogo više pripovedanja vratiti i da pripovedanje podiže antene publike.
Kako je nastala pesma “Sunday Service”?
Plakala sam dok sam pisala tu pesmu, a nikad ne plačem ni pred kim. Tako da takve pesme pišem u kući. Nikad ne bih sedela u studiju i plakala. U studiju sam tvrda. Tamo sam mafijaška njuška iz ’70-ih. Verujem da sam u prošlom životu bila jedan od onih italijanskih šefova mafije. (Smeje se) Zaista sam jedna od onih malih čokoladica sa tvrdom korom koja je mlečna u sredini.
Šta misliš o borbi Kendrick Lamar-Drake?
Neću lagati, svidelo mi se! Svideo mi se taj duel. Mislim da je zdrav za kulturu. Delovao je nostalgično. Naša generacija nije ni videla rivalstvo kao to. Takođe, mislim da se ljudi previše udubljuju u to. I Kendrick i Drake su veoma talentovani i obojica su na vrhuncu. Obojica su još uvek GOAT. To je super za kulturu, brate.
Koju muziku slušaš van hip hopa?
Kantri. Moja mama i njeni roditelji slušaju kantri, pa me to vraća u detinjstvo u Ohaju. Što sam starija sve više volim kantri muziku, pa slušam “Cowboy Carter”. Sviđa mi se i “Please Please Please”, Sabrine Carpenter, iako nije kantri.