Ono što je 1892. godine započelo kao nedelji list u Njujorku, postalo je najuticajniji modni časopis na svetu, a sada konačno imamo i svoje izdanje. Stigao je Vogue Adria, a predstavljen je na gala večeri u Beogradu.
Odlična vest za modne entuzijaste kao i kolekcionare jeste da Vogue Adria neće imati samo web izdanje, a svoj prvi štampani primera moći će da nabave već 12. marta. Simbolično, prvo izdanje krasi naslov „Nova zora“, sintagma koja zvuči jednako i nosi isto značenje u svim zemljama Balkana. Na naslovnici je legendardna srpska manekenka Nataša Vojnović. Nosi arhivski komad koji potpisuje Alber Elbaz, a napravljen je posebno za nju. Fotografije potpisuje Filip Koludrović, koji je ujedno i kreativni direktor Vogue Adria izdanja.
Modno putovanje zemljama regije
Od modnog direktora Petra Trbovića saznali smo i kako su poslednjih mesec dana proveli na svojevrsnoj turneji regijom. Kako stoji u njegovoj objavi, nije bilo boljeg načina za predstavljanje prvog broja Vogue Adria izdanja od editorijala koji prikazuju obeležja zemalja u kojima će Vogue Adria izlaziti. Tako ćemo u prvom broju imati priliku da krenemo na modno putovanje kroz sve zemlje našeg regiona.
Prvi Vogue Adria ispraćen je i uvodnikom, odnosno rečima urednika Milana Đačića: „Regionu je potrebno sveže povezivanje, a svetu novo upoznavanje sa regionom. Globalno povezan ali ukorenjen u lokalnom Vogue Adria prioritizuje predstavljanje lokalnih talenata, osnaživanje regionalne zajednice, međusobno povezivanje ali i predstavlja daleko široj zajednici sve one na koje smo ponosni“.
Granice kao tema prvog broja
Tema prvog broja su granice, između zemalja, između ljudi, one fizičke i one zamišljene: „Granice mogu biti fizičke, mentalne, prostorne, one su nekada veoma bukvalne, nekada neopipljive i fluidne, postavljaju ih drugi i mere koliko blizu smo im prišli, postavljamo ih sami sebi, mitološke su, svesne i nesvesne , lične i kolektivne, prave i prividne, i u ovom broju govorimo o svakoj od njih. O granicama koje nas spajaju i ljudima koji ih nadilaze“, ističe Milan Đačić.
Sadržaj Vogue Adria izdanja, pak, prelazi granice balkana, pa ćemo tako imati prilike čitati putopise sa svih strana svijeta. Jednako je i s modnim trendovima koji odavno ne poznaju granice, a sada ćete o njima, neovisno s koje strane svijeta dolazili, moći čitati među prvima jer kako i sam tim Voguea kaže: „Before it’s in fashion, it’s in Vogue“.
Tekst preuzet sa: Journal.hr/Journal.rs