Britanski nadzorni organ za konkurenciju istražuje Ticketmaster zbog zabrinutosti da je kompanija nepošteno postupala prema kupcima prilikom prodaje karata za predstojeću reunion turneju benda “Oasis”.
Istraga predstavlja novu glavobolju za Ticketmasterovu matičnu kompaniju Live Nation, koja se takođe suočava sa antimonopolskom tužbom u Sjedinjenim Američkim Državama, koja bi mogla dovesti do raskida firme, jednog od najvećih svetskih promotera koncerata.
Britansko telo za konkurenciju i tržišta (CMA) saopštilo je u četvrtak da će istražiti da li su fanovi bili obavešteni da karte mogu biti podložne tzv. dinamičkom cenovniku, gde kompanija prilagođava cene na osnovu faktora kao što je potražnja.
“Iako ova praksa nije automatski nezakonita, može prekršiti zakon o zaštiti potrošača ili konkurenciji u određenim okolnostima,” navodi se u saopštenju CMA. Organi će takođe razmotriti da li su ljudi bili pod pritiskom da brzo kupe karte po višoj ceni nego što su mislili da će morati da plate.
“Zakon o zaštiti potrošača je jasan — sajtovi za prodaju karata moraju biti transparentni u svom odnosu prema potrošačima i davati jasne i tačne informacije o ceni koju ljudi moraju da plate,” dodaje CMA.
CMA je navela da, u zavisnosti od dokaza, može zatvoriti istragu, obezbediti obaveze od strane Ticketmastera da reši zabrinutosti ili preduzeti pravne mere protiv kompanije. CMA će dobiti ovlašćenje da izriče kazne tek kada Zakon o digitalnim tržištima, konkurenciji i potrošačima stupi na snagu kasnije ove godine.
Portparol Ticketmastera je izjavio da kompanija sarađuje sa CMA.
Fanovi koji su pokušavali da kupe karte tokom vikenda za turneju britanskog rok benda 2025. godine, žalili su se na društvenim mrežama na napumpane cene, duga čekanja i poruke o greškama na sajtu Ticketmastera.
Jedan pojedinac je objavio na mreži X da je čekao pet sati kako bi kupio karte, da bi na kraju dobio poruku: “Vaša sesija je suspendovana.”
Fanovi bi trebalo da budu “pošteno tretirani” prilikom kupovine karata, izjavila je generalna direktorka CMA Sarah Cardell u saopštenju u četvrtak. “Jasno je da su mnogi ljudi imali loše iskustvo i da su bili iznenađeni cenom karata na blagajni.”
Portparol Ticketmastera rekao je za CNN da kompanija ne određuje cene karata. Prema sajtu Ticketmastera, promoteri i umetnici postavljaju cene, koje mogu biti fiksne ili zasnovane na potražnji.
Proces kupovine karata za velike koncerte često izaziva negodovanje kod kupaca. Ticketmaster je bio pod lupom javnosti u novembru 2022. godine zbog svog rukovanja masovno popularnom turnejom Taylor Swift Eras.
Kompanija je takođe bila uvučena u kontroverzu nakon greške vezane za prodaju karata za koncert u čast uspona kralja Charlesa na britanski tron.