Universal Music Group (UMG) našao se u centru pažnje nakon što je Drejk, jedan od njihovih najpoznatijih izvođača, izneo ozbiljne optužbe protiv kompanije. U pravnom podnesku reper tvrdi da je UMG sarađivao sa Spotifajem kako bi veštački povećao popularnost Kendrik Lamarove diss pesme “Not Like Us”, u kojoj optužuje Drejka da ima veze sa maloletnicama.
UMG je reagovao brzo i odlučno: “Sama sugestija da bismo preduzeli bilo šta na štetu naših izvođača je uvredljiva i neistinita”, saopštila je kompanija. U izjavi naglašavaju da sprovode najviše etičke standarde u marketinškim kampanjama i da nikakvi izmišljeni pravni argumenti ne mogu promeniti činjenicu da fanovi sami biraju muziku koju žele da slušaju.
TAJNA ŠEMA ILI PARANOJA?
Kanađaninov pravni tim insinuira da je UMG koristio niz taktika kako bi pesmi “Not Like Us” obezbedio dodatnu pažnju: povlašćene licence za Spotify, plaćene influensere na društvenim mrežama, pa čak i botove za veštačko povećavanje broja preslušavanja.
Drejk, čija je kompanija Frozen Moments LLC podnela zahtev, tvrdi da je ranije pokušao da problem reši interno, ali je naišao na zid. U podnesku se navodi da je UMG, umesto da preuzme odgovornost, učinila sve da prikrije svoje delovanje, a jedna od težih optužbi je da je otpustila zaposlene koji su podržavali Drejka. Pored toga, kompanija je, navodno, savetovala repera da tuži Kendrika Lamara, a ne izdavačku kuću.
DREJKOVA STRATEGIJA…
Zanimljivo je da ovo nije formalna tužba, već pravni zahtev koji prema zakonima Njujorka omogućava prikupljanje informacija pre nego što se tužba podnese. To znači da UMG, Spotify i drugi pomenuti akteri možda neće završiti na sudu – ali ovaj podnesak otkriva mnogo o intenzivnom rivalstvu i igrama unutar muzičke industrije.