Luksuzni konglomerat LVMH (odeljenje za piće Moët Hennessy) i pevačica Bijonse udružili su se kako bi lansirali novi viski. Nazvan “SirDavis”, ovaj viski je osmislio Bil Lumsden, destiler iza LVMH-ovih škotskih singl-malt viskija Glenmorangie i Ardbeg.
“Boca u mojoj ruci, čaša gore”, pevala je Bijonse na svom poslednjem albumu “Cowboy Carter”, objavljenom ranije ove godine.
Višestruka dobitnica Gremija predstavila je svoj najnoviji poslovni poduhvat: luksuzni viski inspirisan njenim pradedoom, koji se bavio “moonshine-om” (ilegalnom proizvodnjom alkoholnih pića, najčešće viskija) tokom prohibicije.
“Neočekivani pristup” američkom viskiju koji obećava, ovo piće je nazvano SirDavis u čast pevačicinog pradede po ocu, Dejvisa Hoga.
Hog, farmer i proizvođač alkoholnih pića iz doba prohibicije, skrivao je boce alkohola “u praznim čvorovima kedrovih stabala kako bi prijatelji i rođači mogli da ih pronađu i da uživaju u njima”, prema saopštenju za javnost.
“Kada sam otkrila se moj deda bavio moonshine-om, činilo se da je moja ljubav prema viskiju predodređena“, rekla je pevačica u izjavi. “SirDavis je način da mu odam počast, ujedinjujući nas kroz novo zajedničko nasleđe.”
Na sajtu novog viskija nalazi se rukom pisano pismo pevačice svom pradedi u kom piše da je njegova “zaostavština sila koja je pokreće”.
Recept je osmislio Bil Lumsden, a mešavina sadrži 51% raži i 49% sladnog ječma, a viski sazreva u buretu šerija.
Profil ukusa opisan je kao da priziva tamno crveno voće, karanfilić i cimet, uz “elegantan osećaj u ustima i teksturu koja podseća na japanske i škotske viskije”.
LVMH je saopštio da je Bijonse učestvovala u dizajniranju boce, koja ima bronzani logo konja, što predstavlja pevačicine teksaške korene.
Iako je opisan kao “godinama u nastajanju”, ovaj potez je u skladu sa pevačicinim nedavnim kaubojskim imidžom. Inspirani kantrijem “Cowboy Carter” i njegov prethodnik, album “Renaissance”, obuhvatali su slike pevačice kako jaše konja, dok se tekstualne reference na viski pojavljuju na oba albuma.
SirDavis je najnoviji poduhvat u poslovnom carstvu koje se samo u proteklih devet meseci proširilo na parfem (Cé Noir) i liniju proizvoda za kosu (Cécred). Pevačica, koja ima 42 godine, takođe vodi Parkwood Entertainment, produkcijsku kuću koja uključuje i sportsku odeću Ivy Park.
Bijonse je poslednja u dugom nizu poznatih ličnosti koje su u poslednjih nekoliko godina ušle na tržište luksuznih pića – lista uključuje Drejka, Dvejna Džonsona, Džordža Klunija, kao i Džej Zija koji je 2021. godine prodao 50% udela u svom šampanjcu Armand de Brignac kompaniji LVMH.
Moët Hennessy, u međuvremenu, teži većem udelu na rastućem američkom tržištu viskija od 5,1 milijardi dolara.
Viski sada čini 62% svih američkih izvoznih žestokih pića, dok je broj destilerija skočio sa 35 pre dve decenije na 2600 u 2023.