U jednom tvitu, izvršni direktor švedske platforme Spotifaj, Daniel Ek, podelio je svoje mišljenje da je da je cena “stvaranja sadržaja” “blizu nule” ovih dana.

“Danas, kada je cena stvaranja sadržaja blizu nule, ljudi mogu da dele neverovatnu količinu sadržaja,” rekao je Ek. “Ovo je pobudilo moju znatiželju o konceptu dugog i kratkog veka trajanja. Dok mnogo toga što vidimo i čujemo brzo postaje zastarelo, postoje bezvremenske ideje ili čak muzička dela koja mogu ostati relevantna decenijama ili čak vekovima.”

Ova izjava razbesnela je kako umetnike, tako i korisnike ove muzičke platforme, a stav mnogih je da ova izjava “nema dodira sa stvarnošću”.

Mnogi su izrazili svoje nezadovoljstvo izjavom dodavši da je ona pogrešna na nekoliko nivoa, pre svega zbog toga što muziku (podcaste, video zapise itd.) ne treba posmatrati kao "sadržaj jer je to nešto na čemu su ljudi zapravo radili. 

Međutim, samostalno (DIY) pravljenje muzike može biti jeftinije u zavisnosti od načina rada, a "cena blizu nule" je okarakterisana je kao "izjava van dodira sa stvarnošću – posebno za čoveka koji vodi platformu koja zarađuje tako što od većine svojih izvođača traži da rade takoreći besplatno".

Takođe, korisnici na internetu pobrojali su sve potencijalne troškove proizvodnje – u ovom slučaju muzike – cena studija, oprema, softver, miks i mastering.

Takođe, Ek je trenutno na meti kritika zbog gašenja Car Thing usluge bez povrata novca, kao i zbog otpuštanja 17% zaposlenih u kompaniji neposredno pre Božića.

Kako se dalje navodi u komentarima, bendovi se bore da opstanu finansijski usred malih honorara na Spotifaju. Muzičari, videografi, fotografi, voditelji podcasta itd. – svi oni ulažu sate, dane, nedelje, mesece, godine u “stvaranje sadržaja” koji odmah bude potopljen u moru “neverovatne količine sadržaja.”

Neki smatraju da ovaj tvit “opravdava” način poslovanja ove kompanije.