Foto: Pexels

Onlajn platforma za audio-distribuciju i deljenje muzike sa sedištem u Berlinu, SoundCloud nastala je 2007. godine. Njeni osnivači, Aleksandar Ljung i Erik Volfor korisnicima su hteli da pruže mogućnost otpremanja, uređivanja i deljenja audio snimaka.

Platforma je bila poznata kao besplatno veb stecište muzičarima koji postavljuju i promovišu svoju muziku, a slušaocima da je koriste.

Ovo je pomoglo da se kroz godine izgradi milionska baza korisnika, međutim, nakon ulaganja američke firme ,,Raine Group” i državnog investiocionog fonda Singapura ,,Temasek Holdings” 2017. godine, posao je bio na ivici kolapsa jer je trebalo brzo da unovči svoje usluge.

SoundCloud je počeo da pokreće usluge pretplate i za slušaoce i za umetnike kako bi poboljšao svoju ponudu i stvorio nove tokove prihoda. Sa Iladjžom Sitonom koji je prošle godine preuzeo kormilo, kompanija je smanjila 8% svoje radne snage kako bi povećala profitabilnost.

U decembru 2023. SoundCloud je predvideo godišnji prihod od 288 miliona evra, što je 7,% više u odnosu na prethodnu godinu.  

Raine Group i Temasek Holdings su 2017. uložili 170 miliona dolara u SoundCloud kada se kompanija borila s gubicima, dugovima i neizvesnom budućnošću. U sledećih nekoliko godina novi investitori/vlasnici su uneli niz promena na platformi kako bi je učinili održivom.

Vest o prodaji jedne od vodećih striming platformi i njenoj budućnosti će se posebno pratiti u muzičkoj industriji jer je SoundCloud i dalje važna platforma za scenu. Baza trenutno broji više od 320 miliona traka, a otprilike 40 miliona korisnika prati platformu.