Home ART & CULTURE Od borbe sa vetrenjačama do latino optimizma sa Beogradskom filharmonijom

Od borbe sa vetrenjačama do latino optimizma sa Beogradskom filharmonijom

Sa solistima Borisom Brezovcem i Danijelom Miler-Šotom najstariji srpski simfonijski orkestar izvodi Štrausovog “Don Kihota“, a na programu su jos Debisijeva “Iberija“, kao i “Danson“ Markesa

87
0
Foto: Uwe Arens

Španija i latino ritmovi, raskošna su inspiracija i okosnica repertoara koji očekuje filharmonijsku publiku 17. maja u Kolarcu. Čuveni viteški roman Servantesa i avanture Don Kihota, pretočene su u muziku kroz veličanstvenu simfonijsku poemu Riharda Štrausa. Glavna uloga poverena je violončelu, dok Don Kihotovog slugu Sančo Pansu, najvećim delom dočarava viola. Tako će nemački violončelista Danijel Miler-Šot uz domaću podršku violiste Borisa Brezovca, uz svoje muzičke podvige dočarati poznate avanture, poput borbe sa vetrenjačama, borbe sa hodočasnicima ili vožnje začaranim čamcem. Fantastičan zvučan svet oslikan u Štrausovoj partituri, slušaocima će doneti Džerald Karni, višestruko nagrađivani dirigent i dobitnik Džordž Šolti asistentske nagrade za 2023. godinu.


Istraživanje Španije, Filharmonija nastavlja kroz Debisijev orkestarski komad pod nazivom “Iberija“ koji predstavlja različite scene sa španskog podneblja. Koloristična orkestracija, dopunjena živahnim ritmovima, oslikava atmosferu jednog dana u španskom gradiću. Od užurbanosti jutra, preko melanholije u smiraj dana, do finala koje vodi u uzavreli kraj kompozicije uz prikaz uličnih svirača i zabavljača.


Kulminacija filhamonijskog koncerta biće uz čuveni “Danson“ Artura Markesa, poznatom kao “druga meksička himna”, ponajviše zahvaljujući uzavrelim latino ritmovima i frenetičnom optimizmu karakterističnom za plesnu dvoranu. Ova kompozicija je stekla ogromnu popularnost u Srbiji zahvaljujući Beogradskoj filharmoniji koja ju je izvela kao pobedničku numeru nakon glasanja publike za repertoar prvog koncerta na otvorenom, održanog na Ušću, 2017. godine.