Prema novim izveštajima striming serivis Spotifaj, navodno popunjava popularne plejliste materijalom takozvanih “ghost artists”, efektivno smanjujući iznos honorara koje plaća pravim muzičarima i istovremeno povećavajući njihovu ukupnu maržu profita.
Prema novinarki Liz Peli iz Harper’s magazina, ova praksa, poznata kao Perfect Fit Content (PFC), posebno utiče na žanrove kao što su džez, klasična, ambientalna muzika, kao i i lo-fi hip-hop.
Spotifaj je povećao procenat strimova prema jeftinijoj muzici za platformu. Manje honorara se isplaćuje stvarnim izvođačima, dok isplate idu PFC partnerima, koji muziku plasiraju pod profilima nepostojećih izvođača.
U izveštaju se navodi da kada je ovo pitanje prvi put došlo u javnost ranije ove godine, portparol Spotifaja je tvrdio da su optužbe “kategorički netačne i tačka” i negirao da je kompanija kreirala sopstvene pesme lažnih izvođača.
Do 2023. godine, nekoliko stotina plejlista je navodno nadgledano od strane tima odgovornog za PFC. Preko 150 plejlista, uključujući “Ambient Relaxation”, “Deep Focus”, “100% Lounge”, “Bossa Nova Dinner”, “Cocktail Jazz”, “Deep Sleep”, “Morning Stretch” i “Detox”“, bile su skoro u potpunosti sačinjene od PFC liste.
U prvom kvartalu 2024. godine, broj premijum korisnika porastao je za 14 odsto na 239 miliona, a Spotifaj je objavio rekordnu dobit od preko 1 milijarde evra. Od tada je takođe objavljeno da je počeo da uklanja ruske umetnike koji podržavaju rat u Ukrajini sa striming platforme.