Foto: Promo

Ostalo je još nekoliko dana do početka bioskopskog prikazivanja domaćeg filma „Radnička klasa ide u pakao“ reditelja i scenariste Mladena Đorđevića koji je svetsku premijeru imao u Torontu, a kod nas je prvi put prikazan na FEST-u, gde je osvojio 3 nagrade.

Inostrana i domaća kritika preporučuju Đorđevićev film jednako hvaljeći kako celokupno ostvarenje, tako i likove iz filma koje tumače Tamara Krcunović, Ivan Đorđević Džudi, Leon Lučev i drugi.
O priči o grupi ljudi, autsajdera, koji se sukobljavaju sa nečim mnogo većim i jačim od sebe piše poznati sajt ScreenAnarchy koji je posvećen kultnim i žanrovskim ostvarenjima. Kritičar Kurt Halfyard ističe da je film Radnička klasa ide u pakao masterklas na temu eskalacije:

“Film je u isto vreme zabavan i populistički i umetnički, a pomalo koketira sa trešom.”

Halfyard ističe i da reditelj ima vrhunsku veštinu za pronalaženje zanimljivih lica, aludirajući i na Đorđevićev pređašnji film “Život i smrt porno bande.”

“Ne samo Tamara Krcunović koja sa dubokom izražajnošču igra Cecu, koja je i odlučna i iscrpljena, nego se radi i o čitavom nizu drugih likova.“

Kurt Halfyard završava recenziju sa rečima „Gledanje ovog filma je grupna terapija. Živeo Praznik rada! 

O fantastičnoj glumi piše i Kevin Jagernauth za Film Verdict:

„Glumica Tamara Krcunović ostvaruje balans izneđu te dve strane, sa ulogom koja izražava stoicizam i pribranost osobe koja je lider grupe. Toplina filma se širi od njenog lika ka onima oko nje, dok svako od likova žudi za stvarima za kojim svi mi žudimo: ljubavlju, uspehom, dostojanstvom.”

Radnička klasa ide u pakao je film o harizmatičnoj Svetlani koju igra Tamara i bivšem robijašu (Leon Lučev), koji se, zajedno sa radnicima propale fabrike, koja je nekada zapošljavala ceo grad i okolna sela, a koja je nakon sumnjivog požara zatvorena, udružuju kako bi istražili mistične puteve nade i pravde.

O Đorđevićevoj socio-drami piše za Cineeuropa i Vladan Petković ističući doprinos direktora fotografije Dušana Grubina i montažera Lazara Predojeva dodajući:
“Samosvojni reditelj Mladen Đorđević nudi još jednu dijaboličnu viziju propalog srpskog društva. On nastavlja sa svojom divljom imaginacijom, beskompromisnim, transgresivnim i duboko mračnim pristupom.”  

Magazin The Verge film stavlja na listu 12 omiljenih filmova sa ovogodišnjeg festivala: „Iako Đorđević daje sliku života u modernom dobu korporativne pohlepe, film vodi sa suvim humorom, dok glatko menja brzinu između zaista mračnog horora i oštrog društvenog komentara.” 

Đorđevićev naslov nije ostao neopažen ni među domaćom kritikom, za Velike priče Slobodan Vujanović piše o filmu piše da ”Može biti satira, ali može biti i vizija. U oba slučaja radi se o trijumfu srpskog filma,” dodajući da je film ciničan, duhovit, pametan, lukav i poput čekića u čelo. 

Miloš Dašić za City magazine piše da je „Radnička klasa ide u pakao“ nemilosrdan. „Strašno ciničan i bezobrazan. Baš kakvog zaslužujemo.”

Za Before After Nikola Jović iznosi da se radi o vrednom i ambicioznom filmu, koji se ubraja među pristupačnije Đorđevićeve filmove “budući da se nalazi tačno na preseku svih skupova u kojima je ranije operisao; na ničijoj zemlji između festivalskog filma, art-horora, treša i kempa”  

Za domaći sajt Nova.rs Dejan Šapić navodi da su svi Đorđevićevi motivi koje je razvijao kroz prethodne filmove podignuti na jedan viši, sofisticiraniji nivo. “Uspeo je da ozbiljne i potresne teme dovede do satire na nivo crne-komedije kako bih i kvalifikovao ovaj film u konačnici.“