Film “Openhajmer” britanskog reditelja Kristofera Nolana je, od trinaest nominacija, osvojio sedam Oskara na 96. dodeli nagrada američke Akademije filmskih umetnosti i nauka. Film “Jadna stvorenja” dobio je četiri Oskara, a “Barbi” samo jednog. Najveći gubitnik večeri je film “Ubice pod cvetnim mesecom” Martina Skorsezea, koji od deset nominacija nije osvojio nijednog Oskara.
“Openhajmer” je prethodno osvojio nagrade Zlatni globus i BAFTA u glavnim kategorijama, a nakon dodele Oskara, osvojio je ukupno 333 nagrade. Nolanov film je prošle noći nagrađen u sledećim kategorijama, prema redosledu dodeljivanja:
za najboljeg sporednog glumca svog prvog Oskara dobio je Robert Dauni Džunior
za najbolju montažu nagrađena je Dženifer Lejm
za najbolju fotografiju Oskara je dobio Hojte van Hojtema
za originalnu muziku nagrađen je Ludvig Goranson
za najboljeg glumca Oskara je dobio irski glumac Kilijan Marfi, koji je naglasio da je zajedno sa ekipom snimio film o nastajanju atomske bombe
za najbolju režiju Oskara je (konačno!) dobio jedan od najznačajnijih reditelja današnjice Kristofer Nolan, koji se zahvalio svima iz svog okruženja, od porodice do producentkinje filma “Openhajmer”
“Openhajmer” je dobio Oskara za najbolji film, a to je u “Dolbi” teatru saopštio legendarni glumac Al Paćino
Evo pregleda i ostalih nagrađenih na 96. dodeli nagrada američke Akademije filmskih umetnosti i nauka.
Za najbolju sporednu glumicu za svoju ulogu u filmu “Bartonova akademija” proglašena je američka glumica Davajn Džoj Randolf. Najbolji kratki animirani film je “Rat je završen” Dejva Malinsa i Breda Bukera, koji su podigli zlatne statuete zahvaljujući se na inspiraciji Džonu Lenonu i Joko Oko.
Najbolji dugometražni animirani film je “Dečak i čaplja”, a Oskar je pripao Tošiju Suzukiju i najvećem imenu japanske animacije Hajau Mijazakiju. U kategoriji najboljeg originalnog scenarija za film “Anatomija pada” nagrađeni su Žistin Trije i Artur Harari, dok je za najbolji adaptirani scenario pozlaćenu statuetu podigao Kord Džeferson za film “Američka fikcija”.
Jedan od glavnih favorita na 96. dodeli nagrada američke Akademije filmskih umetnosti i nauka, drama “Jadna stvorenja”, odneo je Oskare za najbolju šminku i frizuru (Nadija Stejsi, Mark Kulijer i Džoš Veston), najbolju scenografiju (Džejms Prajs, Šona Hit i Žuža Mihalek) i najbolju kostimografiju (Holi Vedington). Za najbolji međunarodni film Oskara je dobio “Zona interesa” engleskog reditelja Džonatan Glejzera, potresna drama o nacističkim zločinima tokom Drugog svetskog rata.
Japanski film “Godzila minus jedan” osvojio je Oskara za najbolje vizuelne efekte, a statuete su podigli Takaši Jamazaki, Kijoko Šibuja, Masaki Takahaši i Tatsuji Nodžima. Ben Praudfut i Kris Bauers nagrađeni su za najbolji kratki dokumentarni film “Poslednja majstorska radionica”, dok su Mstislav Černov, Mišel Mizner i Rejni Aronson-Rat podigli statuete za dugomentražni dokumentarac “Dvadeset dana u Marijupolju”
Najbolji kratkomentražni film je “Čudesna priča o Henriju Šugaru”, a Oskar je otišao u ruke Vesa Andersona i Stivena Rejlsa. Zlatna statueta u kategoriji za najbolji zvuk pripala je Tarnu Vilersu i Džoniju Bernu za rad na filmu “Zona interesa”.
Bili Ajliš je osvojila drugu statuetu u karijeri i to za pesmu “What Was I Made For” u blokbasteru “Barbi”. U izuzetno jakoj konkurenciji, Ema Stoun osvojila je svog drugog Oskara za najbolju glumicu i to za ulogu Bele Bakster u filmu “Jadna stvorenja”.
Erotski triler "Strogo poverljivo" od prve klape punio je naslovnice tabloida, prvenstveno što u njemu glavnu rolu tumači žena koja je dve decenije harala...