Italijanska antimonopolska uprava saopštila je da je pokrenula istragu koja obuhvata Gugl i njegovu matičnu kompaniju Alfabet. Sumnja se da Guglov zahtev za povezivanje ličnih podataka korisnika sa aplikacijama i uslugama firme predstavlja “nepoštenu trgovinsku praksu”.
Povezivanje ličnih aktivnosti korisnika sa uslugama kao što su Guglova pretraga, Jutjub, pretraživač Hrom ili Guglove mape pomaže kompaniji da stekne uvide o ponašanju korisnika i tako ih profilišu za ciljanu reklamu. Italijanski regulator navodi da Gugl ne saopštava korisnicima koje stvarne posledice ima njihova saglasnost sa korišćenjem ličnih podataka, prenosi ANSA.
Kupac je, prema mišljenju antimonopolske uprave, podstaknut da donese komercijalnu odluku koje inače ne bi doneo, pošto mu Gugl ne pruža dovoljno informacija o tome kako se njegovi lični podaci dele među pružaocima usluga. Guglov portparol je reagovao saopštenjem u kome se navodi da će firme analizirati detalje pomenutog slučaja i sarađivati u istrazi, prenosi TechCrunch.