Fondacija Hartefakt raspisala je trianesti po redu regionalni konkurs za najbolji savremeni angažovani celovečernji dramski tekst na srpskom, hrvatskom, bosanskom, slovenačkom, makedonskom ili crnogorskom jeziku.
Uslov je, kao i ranijih godina, da je tekst neobjavljen i neizvođen, kao i da se autori i autorke prijavljuju pod šifrom čime za žiri ostaju anonimni do samog proglašenja pobednika. Drame mogu da budu pisane na jezicima regiona i za temu imaju savremenu društvenu stvarnost i “angažovani” autorski pristup u tretmanu narativa.
Cilj konkursa je da se pruži prilika novim dolazećim ili do sada neotkrivenim dramskim autorima i autorkama da svoj rad u polju savremenog teatra predstave regionalnoj i široj evropskoj javnosti. Do sada je u okviru konkursa prijavljeno više od hiljadu novih, nikada objavljenih drama.
Osvajanje prvog mesta na konkursu podrazumeva dodelu novčane nagrade u iznosu od 600 hiljada dinara, a u nagradu je uključen i otkup autorskih prava za premijerno izvođenje pobedničkog komada u produkciji Hartefakta u jednom od regionalnih pozorišta.
Konkurs je otvoren do 15. oktobra 2024. godine. Rok za donošenje odluke žirija, koji će raditi u sastavu: Božo Koprivica, Ozren Grabarić i BIljana Srbljanović, je decembar 2024. godine. Više informacija možete pronaći na ovom linku.
Do sada su na ovom konkursu, na koji je u prethodnih 12 izdanja stiglo više od hiljadu drama, između ostalih, trijumfovali Olga Dimitrijević (“Radnici umiru pevajući”), Vesna Perić (“Šta je ona kriva nije ništa ona kriva”), Iva Brdar (“Muškatle mogu preživeti sve”), Dino Pešut (“Poslednji afterparti”) Katarina Nikolić (“Prozor”), Davor Špišić (“Otkup mlijeka”). Pobednica prethodnog, dvanaestog konkursa je drama “Žena veže rep” Marije Rakočević.