Pionir house muzike u regionu još od kraja osamdesetih, Ogi B je objavljivanjem svog prvog synth-pop albuma pod naslovom “Ilegala” stigao do nove muzičke prekretnice u svom radu. Album za domaće tržište, koji sadrži deset pesama uz kratak prolog i epilog, čini zaokruženu celinu i predstavlja značajan otklon od njegovog uobičajenog house zvuka, budući da usvaja svež i moderan pop senzibilitet s tekstovima na maternjem, a ne na engleskom jeziku.
Sredinom septembra lansiran je najavni singl “Dok putujem,” uz muzički video koji potpisuje Srđan Mitrović Hitch.
Ogi B, pravim imenom Ognjen Bogdanović, beogradski je kompozitor, producent i DJ sa stalnom adresom u Londonu. Govoreći o svom kreativnom procesu, Ogi kaže:
“Tokom poslednjih deset godina intenzivnog rada ostvario sam sve što sam zamislio u domenu house muzike. Zatrebala mi je privremena promena u ritmu, tempu i atmosferi pa samim tim i žanru. Oduvek sam voleo trominutnu pop formu prikladnu za radio, svoj omiljeni medij, pa sam stoga odlučio da snimim album koji bih opisao kao ‘radiofoničnu pop muziku za odrasliju, zahtevniju publiku.’”
Odabir srpskog jezika za pesme proizašao je iz želje da doprinese domaćoj pop sceni, a profil albuma inspirisan je prošlogodišnjim solo ostvarenjima Alison Goldfrapp i Cindy Wilson (The B-52’s), koji spajaju zarazne melodije s prefinjenim aranžmanima i znalačkom, uglačanom produkcijom.
Rođen u Beogradu 1965. godine, Ogi B je odrastao uz veoma raznovrsnu muziku, zahvaljujući pažljivo prikupljenoj kolekciji ploča svojih roditelja. Ova rana izloženost muzici navela ga je da, nakon završene srednje muzičke škole “Mokranjac,” postigne izuzetne rezultate u kompoziciji i orkestraciji na Fakultetu muzičke umetnosti u Beogradu. Njegov rad privukao je medijsku pažnju i kroz angažman u grupi kompozitora “Sedam veličanstvenih”, aktivnoj tokom osamdesetih godina prošlog veka.
Ratovi u Jugoslaviji početkom devedesetih naveli su ga da se preseli u London, gde se posvetio elektronskoj house muzici. Vremenom se ustalio kao rezident DJ u klubu Substation South u Brikstonu. Sledeći korak bio je koncentracija na produkciju plesne muzike za klubove iz svog malog studija nedaleko u južnom Londonu.
Danas, u neprekidnom pokretu između Londona i Beograda, Ogi istražuje nove zvučne projekte, što je rezultiralo i pomenutim synth-pop albumom “Ilegala”.
“Tačno je da je ceo album svojevrstan ‘one man show”, kaže Ogi. “Sve sam radio potpuno sam, od muzike i tekstova do svih vokala, instrumenata i produkcije. Bilo je trenutaka kada sam poželeo društvo i saradnju u studiju koji ume da bude prilično usamljeno mesto ako ste u njemu stalno sami. U tom smislu dragocena mi je pomoć stigla od Petra Rudića, u čijem sam beogradskom studiju “Destilerija” snimio neke od vokala. Možda ću sledeći album, kojeg će skoro izvesno biti, započeti na potpuno drugi način, najverovatnije uz kolaboracije s raznim drugim muzičarima koje cenim”.
Album je rađen više od godinu dana, a Ogi je dopustio svakoj pesmi da “odleži” izvesno vreme pre nego što bi je ponovo preslušao i to maksimalno strogo i nepristrasno, kao slučajni slušalac, kako bi potom o svakoj pojedinačnoj numeri doneo vrednosni sud i odlučio da li joj je mesto na albumu ili ne.
Preliminarnim slušanjem “Ilegala” je do sada privukla pažnju muzičkih kritičara, svojom kombinacijom moderne produkcije, upečatljivog vokala, prijatnih harmonija i vrlo radiofoničnog zvuka.