Home ART & CULTURE “Igra snoviđenja” premijerno u Domu kuture Studentski grad

“Igra snoviđenja” premijerno u Domu kuture Studentski grad

"Gde reči ne vrede, progovara muzika", je citat Hansa Kristijana Andersena na kome je bazirana muzička romantična komedija, čije je premijerno izvođenje zakazano za 23. novembar

61
0
Foto: Belkisa Beka Abdulović

Komad Igra snoviđenja u 11 slika rađen je po motivima bajke Postojani olovni vojnik, Hansa Kristijana Andersena, u dramatizaciji i režiji Zore Bokšan Tanurdžić, koja na dramaturški opravdan način povezuje dramu, igru i operu i kroz odabranu klasičnu muziku upućuje decu u zabavan teatarski sadržaj, ali posredno i u životne istine o ljubavi, prijateljstvu, bratsko-sestrinskom odnosu i iskušenjima kroz koja treba da prođe jedno mlado biće da bi sazrelo. Savladavajući prepreke na putu odrastanja, biće postaje jače i istrajnije u svojim talentima i suštini. Upravo postojanost, vera i zajedništvo su vrline koje komad prenesi deci i mladima, ali i njihovim roditeljima, učiteljima i pratiocima.

Ekipa koja potpisuje “Igru snoviđenja” poručuje i da je njihova želja da publici istaknu i pošalju poruku da je pozorište ogledalo u kome mogu da sagledaju sopstveno postojanje.

"Verujemo da će publika uživati u našoj pozorišnoj igri, premijerno 23. novembra sa početkom u 17 časova i reprizno 24. novembra i 1. decembra u 12 časova u Domu kuture "Studentski grad" na Novom Beogradu, Bulevar Zorana Đinđića 179", navodi se u saopštenju.

Andersenova bajka o olovnom vojniku sa razuđenim sadržajem i ne baš prijatnim dogodovštinama, poseduje jednu vrlo suptilnu nit emotivnog odnosa vojnika prema papirnoj igračici na jednoj nozi. Uzimajući kao glavne aktere priče olovnog vojnika i balerinu, koji su ustvari snoviđenje dece predstava priča priču o čestitosti, uvažavanju različitosti, duhu zajedništva, poštovanju autoriteta i vere u sebe. U ovoj romantičnoj muzičkoj komediji se prepliću san i java.

Sinopsis: Brat i sestra, blizanci, dobijaju za rođendan igračke koje najbolje odražavaju njihove karaktere, Miloš olovne vojnike, a Maja muzičku kutiju sa balerinom. Njihovi roditelji odlaze na put, da bi doveli baku na slavlje i poveravaju decu komšinici Marineli, operskoj divi, koja se sprema za koncert. Deca, kao i sva nestašna deca, koriste priliku što ostaju sami i prave žurku. To dovodi do niza nepredviđenih okolnosti, pa i dolaska policajca. Muzika spasava i decu i roditelje iz neprijatne situacije i na kraju priče olovni vojnik pronalazi čizmu, balerina vraća veru u sebe, a vojnici - braća rođena se ponovo sastaju i pod upravom pravičnog kapetana postaju pravi pravcati vod.

“Bajka već odavno predstavlja lekovito štivo dečjeg odrastanja, vezano za njegovo sazrevanje i uvođenje u tokove životnih istina. U originalnoj Andersenovoj bajci Olovni vojnik i Balerina završavaju na surov način, u peći gde se telo vojnika pretvara u olovno srce, koje ostaje sa pepelom nastalim od gorućeg tela male igračice od papira! Može li se očekivati jeziviji, ali i dirljiviji kraj od ovoga? Podstaknuta ovom metaforom ljubavi nastala je moja dramatizacija Postojanog olovnog vojnika pod nazivom Igra snoviđenja u kojoj sam potražila mogućnost susreta dvoje posebnih bića, koja su iz čista mira isključena iz svojih redovnih životnih tokova, jer su po ličnim kvalitetima iskočili iznad ravni koju je utvrdila njihova mediokritetska sredina”, reči su autorke Zore Bokšan Tanurdžić.

Tanurdžićeva ističe da je Igra snoviđenja fantazmagorična porodična priča, koja nas sve uči o zajedništvu, vrlinama, veri i velikoj ljubavi prema umetnosti.

“Smatramo da umetnost pomera granice, kako one starosne, tako i one nacionalne, rodne i ekonomske. Igra je svojstvena svima, samo što smo u današnjem trenutku ubrzanja zaboravili da se igramo. Projekat Igra snoviđenja nas tera da sanjamo, verujemo i da se nadamo da će svet jednog dana opet biti mesto gde ćemo se igrati, bez obzira na ograničenja”, zaključuje autorka.

Dramaturg, reditelj i dugogodišnji dečiji dramski pedagog Zora Bokšan Tanurdžić, u svojim 90-tim, dečije živosti i želje za kreiranjem je napisala adaptaciju bajke Postojani olovni vojnik. Ne samo da je napisala tekst, ona ga je i režirala i odabrala klasične muzičke numere kompozitora kao što su Stravinski, Betoven. Čajkovski, Rosini, Pučini, Rahmanjinov i Kortazar da bi napravila zabavnu muzičku predstavu, blisku deci. Uz pomoć svog autorskog tima, vrhunskih profesionalaca, koji su ujedno i pedagozi, pre svega Aleksandra Ilića koreografa, njegovog asistenta Bobana Kostića, scenografa Žorža Draušnika i kostimografa Staše Jamušakov posle meseci napornih proba nastao je pravi mali pozorišni spektakl.

Predstavu je svetlom “okupao” Srđan Jovanović, a zvukom “ušuškao” Zoran Jerković. Izvođači su, pored glumaca koji su i sami dečiji dramski pedagozi: Andrija Daničić, Stela Računica i Bojan Lojković, mladi baletski igrači: Milana Matejser, Andrijana Marin, Fedora Grujić, Petra Obradović, Aleksandr Polupanov, Filip Stanić, Nikola Korać, Stefan Nikolić i Milan Perišić, uz učešće soprana Nevene Đoković, a glavni glumci su deca koja se iz ljubavi bave dramskom igrom Magdalena Ivanović i Teodor Stjepanović, koji je ujedno i nacrtao naslov predstave.

Partner projekta je Institut za umetničku igru i njihov Balet mladih, na kome stasavaju buduće zvezde teatarske scene. Izvršna produkcija je u rukama umetničkog udruženja BAFE, producent projekta je Tatijana Rapp.